Kada je vreme da se zaposli prvi radnik? Evo kako prepoznati da je neophodno proširenje tima

Bez autora
May 07 2025

Rast posla zahteva dodatnu pomoć kako bi se očuvao kvalitet i lično zdravlje

Zapošljavanje prvog zaposlenog postaje nužno kada prekovremeni rad i stres ugrožavaju poslovanje i ne iskorišćavaju se poslovne prilike

Pokretanje sopstvenog posla često znači da preduzetnik u početku snosi sve odgovornosti - od prodaje i marketinga, preko administracije, do logistike.

Međutim, kako posao raste, dolazi vreme kada je nemoguće sve postići samostalno, bez ugrožavanja kvaliteta usluge, rokova ili sopstvenog zdravlja. Postavlja se ključno pitanje: Kada je pravo vreme za zapošljavanje prvog zaposlenog?


Prekomerni rad postaje svakodnevna pojava

Ako stalno radite prekovremeno, preskačete slobodne dane, osećate se umorno i pod stresom zbog obima posla, to je jasan signal da bi vam mogla biti od koristi dodatna pomoć. Prvi zaposleni ne mora odmah preuzeti punu odgovornost, ali može da vam skine sa ramena najzahtevnije zadatke.


Rast prihoda omogućava dodatne troškove

Zaposlenje podrazumeva dodatne troškove - platu, doprinose, obuku, opremu i eventualni prostor. Ako kompanija ima stabilne i rastuće prihode, a vi imate rezervu sredstava za nekoliko meseci plata unapred, to može biti pokazatelj da ste finansijski spremni da napravite prvi korak ka proširenju svog tima.


Postoji jasna potreba i definisana uloga

Pre nego što zaposlite svoju prvu osobu, važno je da precizno definišete šta vam je zapravo potrebno. Da li vam je potrebna pomoć sa administracijom? Podrška za proizvodnju? Ekspert za digitalni marketing? Nejasna očekivanja često dovode do loših rezultata i nezadovoljstva sa obe strane. Jasne uloge i očekivanja su ključ uspešne saradnje.


Propuštate prilike zbog nedostatka vremena

Ako vam zbog zauzetog rasporeda propuštate prilike – nove klijente, veće projekte ili širenje tržišta – to je jasan znak da vam je potreban tim. Vaš prvi zaposleni može vam pomoći da iskoristite poslovni potencijal koji je trenutno neiskorišćen.


Poslovanje je standardizovano

Uspešno delegiranje podrazumeva da su procesi u vašem poslu barem delimično dokumentovani i standardizovani. Ako još uvek sve radite „iz sećanja“, prvo razmislite kako ćete preneti znanje novom zaposlenom. Priprema osnovnih procedura i smernica pomaže u upoznavanju novih ljudi sa poslom.


Koga prvo zaposliti?

U zavisnosti od prirode posla, prvi zaposleni može biti:

  • Administrativni asistent, ako većinu vremena provodite na papirologiji i komunikaciji;
  • Trgovački predstavnik, ako želite da proširite tržište i povećate promet
  • Radnik u proizvodnji ili dostavi, ako niste u mogućnosti da fizički ispunite sve porudžbine;
  • Digitalni stručnjak, ako želite jače onlajn prisustvo.

Ne morate odmah zaposliti osobu sa punim radnim vremenom. Možete početi sa ugovorom, poslom sa skraćenim radnim vremenom ili čak saradnjom sa frilenserom. Važno je prepoznati gde vam je pomoć najpotrebnija.

Zapošljavanje prvog zaposlenog je veliki korak u razvoju svakog poslovanja. Iako nosi odgovornost, to je takođe znak da vaše poslovanje prelazi iz faze preživljavanja u fazu rasta. Ako osećate da ne možete sve sami, imate dovoljno prihoda i jasnu potrebu - možda je sada pravo vreme da otvorite vrata svom prvom zaposlenom.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik